Akut sjukhus igen :(

Matchen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Kom dit, värmde killarna, skrev laguppställning osv.
När matchen startade började jag känna att kroppen blev ur balans. Efter en stund gick jag upp till mamma och hängde på henne med tung kropp. De la ner mig på en bänk, la upp benen och sen försvann jag igen. Jag kunde inte fästa blicken och kände att jag blev borta. Pappa skjutsade in mig på sjukhuset och jag tillbringade de första två timmarna på akuten. Sen förklarade läkaren att han ville behålla mig på 44:an  (barnkliniken) för att ta fler prover.

Jag hade en duktig sjuksköterska som hjälpte mig, tog proverna och serverade fika sedan mamma och pappa åkt hem.

Fick sova hyfsat mycket, med tanke på att jag befann mig på ett sjukhus. Kom in lite olika sköterskor under natten för att ta blodtrycket. Tog en lång frukost på avdelningens matrum och började Bomba mina kamrater med sms, för tråkigheten var enorm. Vid halv nio kom mamma och hälsade på, vi hade ett samtal och undersökning med en överläkare, han kunde inte hitta något nytt :( Men bestämde att de skulle ta ännu mer prover under förmiddagen.
Eftersom personalen förklarade att det skulle ta flera timmar innan provsvaren kom, så gick mamma och jag ner på caféterian och åt lunch (västerbottenpaj) . . . .Tiden gick. . . Men efter några timmar till, så kom läkaren in och sa att alla mina prover var bra, men att jag hade fått en remiss till en annan avdelning. Dit ska jag om ca. 4 veckor och hämta ett bandspelar EKG, det är några knappar som ska sitta på kroppen i 1 dygn och vara kopplad till en dator på kroppen. Som då ska hålla koll på hur mitt hjärta slår under dessa 24 timmar :) det är bara att hoppas på det bästa.

Men som tur var så fick jag komma hem, och eftersom min familj åkte tillbaka till stan så ringde jag min "barnvakt"  Angelica som kom :) <3 Det sista jag frågade min pappa innan han åkte var; Kommer äggerna med kycklingarna att kläckas ikväll? Svaret blev, nää inte ikväll eller ! Men när Josefin råkade gå igenom pannrummet där kläckningsmaskinen stod, så var det en kyckling som hade kommit, så det var bara att öppna maskinen, ta ut kycklingen, ta fram en värmelampa och börja värma den stackars fågeln. Så nu är det full fart, minst 5 pågång inom en halvtimme.
PS: Jag känner mig lite bättre, men kommer inte att medverka på skolavslutningen imorn :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0