18, fotboll, 50, huggorm ;)

Jahaja, då hade de gått en helg igen. Konstigt nog så skriver jag mer på veckorna, trots att jag jobbar :/
Fredagkvällen tillbringade jag med Johanna, riktigt mysigt att få träffa henne, en vecka kan vara länge ibland :)
Lördagen började som föregående lördagar med fotboll. Denna gång i Söråker, vi hade ett tufft motstånd i GIF Sundsvall. Räckte tyvärr inte hela vägen för oss :( Och defenitivt inte för mig. Låg avsvimmad, mer eller mindre hela andra halvlek. Men de löste sig väl även denna gång :) Åkte hem och vilade några timmar. För sen var de dags för det stora 50-års kalaset på ede skola :) Vi var ca.60 stycken som firade Lassa Lindahl. Vi lekte väldigt mycket och fick se roliga framträdanden. Kvällen slutade dock in på natten. Så på söndag morgon var man mer än trött. Men vad gjorde de. Jag följde med mina fantastiska grannar upp på vättan (grymt imponerad över Victor, 3 år, som sprang hela vägen upp) vi fikade, kollade utsikten, och började vandra tillbaka ner för berget.
Men i början av vandringen på väg ner, så råkade jag av en händelse titta ner på marken, och ser förstås en huggorm. Jag skrek otroligt högt och slängde iväg vicor framför mig av krafter som bara kom. Jag har aldrig sett en levande orm i naturen förut. (bara döda på vägen) Men vi kom ner utan bett allihopa, som tur var :)
Men trots att det var söndag och vilodag, så fortsatte schemat att rulla. Nu vidare mot stan, för att inta en enormt god 18-års middag hos kusinerna i njurunda. Känndes väldigt kul att träffa alla igen, för de var väldigt många som hade tagit sig tid att komma :)
Idag har jag jobbat hela dagen, även haft möte med läraren från skolan på min APU-arbetsplats, även de gick bra. Kvällen tillbringades med Tove, och de är aldrig tokigt ;)
Känner mig nöjd med dagen, om de inte vore för min trötthet :)



I Miss you! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0